SCORETT

Våren 2017 presenterade Scorett sitt koncept Sneakers Corner i syfte att inspirera och visa på hur sneakers kan bäras av alla, oavsett tillfälle, ålder och kön. I en street-inspirerade kampanj lyfter de sneakerskulturen och hyllar mångfald – och Sabina Ddumba visar på hur man genom skor kan uttrycka vem man är.


Scorett & Sabina Ddumba
Scorett & Sabina Ddumba

Årets bäst klädda kvinna 2016

Sabina har alltid haft ett stort intresse för mode och skor och utsågs under ELLE-galan 2016 till Årets bäst klädda kvinna.

- Jag älskar skor och Sneakers Corner är verkligen "my type of corner"! Vet inte hur många jag äger, men jag kan säga att min sneakersgarderob har växt ur mitt hem. Så jag letar nytt nu, haha! Jag gillar att man kan bära sneakers oavsett tillfälle, säger Sabina.


Scorett Kampanjsida

Utvalda produkter

Inför kampanjen valde Sabina ut ett antal skor som kommunicerades som hennes favoriter. 

Scorett Sociala Medier

Sociala Medier

Innehållet på Facebook och Instagram gjordes med räckvidd, engagemang och värumärkesbygge i fokus. Bland annat gjordes ett antal stories på Instagram samt fyra trailers som gick på Facebook.


utvalda produkter.jpg

Kampanjsida

För att skapa ett naturligt hem för kampanjen skapades en landningssida på scorett.se där minidokumentärer, artiklar samt Sabinas utvalda produkter finns presenterat.

 

Vill du veta mer?

 

KONTAKTUPPGIFTER

KONTAKTA OSS OM DU VILL HA MER INFORMATION ELLER BOKA EN ARTIST.

Bokning och frågor: kontakt-b2b@blixten.se
Press: press@blixten.se
									
Pressbilder → 

BLIXTEN & CO

A HOUSE
ÖSTERMALMSGATAN 26 A
114 26 STOCKHOLM.



									Alla publika evenemang →